piątek, 20 czerwca 2014

Rozdział 1. ZMIANA



                                               Zmiana

         Sama nie wiem kiedy to się zaczęło i czemu tak nagle się skończyło. Przeżyłam skok do innego świata i bolesny powrót. Byłam zmuszona zmienić swoją mentalność o sto osiemdziesiąt stopni, a potem wrócić do "poprawnego myślenia". Moją wielką podróż rozpoczęłam skromnie, bez szczególnych przygotowań. Jednak potem okazało się, że miała ogromny wpływ na mój światopogląd, rozumowanie, uczucia i nastawienie do innych. Nauczyłam się pracowitości, oddania temu co robię, gościnności, cierpliwości, wytrwałości i szacunku do kultury. Stałam się odważniejsza i bardziej otwarta na nieznane. Wszystko co działo się przez ten czas przypominało mi bardziej wyprawę w kosmos, niż miesięczny wyjazd za granicę. Przez pierwszy tydzień nie wiedziałam co dzieję się wokół mnie, nie mogłam przyzwyczaić się do otoczenia, ludzi, klimatu, kultury. Każda rzecz wydawała się obca, nawet puszka pepsi, którą piłam w moim kraju codziennie, tutaj była większa, podłużna, a napisy na niej niezrozumiałe. Gdyby nie internet byłabym całkowicie odizolowana od świata. Niezrozumiały język w telewizji, gazetach,  na telebimach, reklamach, ulotkach, książkach i w ustach mieszkańców. Mimo to, gdybym tylko mogła tam wrócić, znowu odwiedzić miejsca, w których byłam, porozmawiać z ludźmi, których poznałam, poczuć smak tamtych potraw i zapachy, których tutaj nie ma, zobaczyć jeden z najpiękniejszych obrazów w moim życiu zrobiłabym to bez chwili wahania rzucając wszystko tylko, by jeszcze raz zobaczyć Japonię, kraj, w którym budzi się Słońce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz